Grywalizacja w komunikacji wewnętrznej - dlaczego warto przekazywać informacje w formie zabawy?


Gamifikacja może skutecznie zwiększyć zaangażowanie pracowników w komunikację wewnętrzną. Wykorzystując mechanizmy znane z gier – takie jak zbieranie punktów, rywalizacja o nagrody, stawianie wyzwań czy możliwość wykazania się - tak zespołowo, jak i indywidualnie – można zamienić nawet najbardziej formalne treści w angażujące doświadczenie. Dobrym przykładem takich działań mogą być quizy
wiedzy z zakresu RODO czy cyberbezpieczeństwa. 

Mechanizmy grywalizacji sprawdzą się właściwie podczas wszystkich kampanii informacyjno-edukacyjnych - jako element wzmacniających zaangażowanie, przekaz, ale też weryfikujący skuteczność kampanii (np. dzięki wynikom quizów). Można dzięki nim zakomunikować w organizacji nowe wartości, zmiany w kluczowych procedurach czy benefity.

Gamifikacja znajduje zastosowanie również podczas wydarzeń firmowych - podczas przeprowadzek, jubileuszy, pikników czy townhalli. A także w czasie szkoleń i onboardingu. Wyobraźmy sobie przeprowadzkę do nowego biura w formule gry miejskiej - pracownicy poznają nową przestrzeń w formie zabawy - otrzymują punkty za znalezienie swojego biurka, szafki, stołówki, wyjść ewakuacyjnych, za dodanie zdjęcia przy nowym biurku i in.

Inne wydarzenia, które mogą zyskać na uruchomieniu grywalizacji to: wdrożenia nowych narzędzi (np. znajdowanie punktowanych elementów w nowym intranecie) i systemów (np. wyzwania związane z nowym systemem), kampanie CSR (np. skanowanie punktowanych kodów QR podczas akcji sprzątania świata czy sadzenia drzew).


Kluczem do skutecznej gamifikacji jest prostota i regularność

Gra ma być zabawą, nie kolejnym obowiązkiem. Warto łączyć elementy rywalizacji i współpracy, pamiętać o drobnych nagrodach oraz systematycznie mierzyć efekty i słuchać opinii pracowników. 

Gamifikacja w komunikacji wewnętrznej to nie moda, a realne narzędzie wspierające zaangażowanie, edukację i kulturę organizacyjną. Jeśli chcesz, by Twoje komunikaty były lepiej zapamiętywane, a pracownicy aktywnie uczestniczyli w firmowym życiu – zamień informacje w zabawę.

Ten mechanizm działa, ponieważ odwołuje się do podstawowych ludzkich motywacji: chęci osiągania celów, współzawodnictwa, przynależności. Pracownicy nie tylko lepiej zapamiętują informacje, ale też aktywnie wchodzą w interakcję z treścią, budując tym samym pozytywne doświadczenia z komunikacją firmową.


Chcesz wprowadzić grywalizację do komunikacji wewnętrznej w Twojej organizacji?

Zapraszamy na konsultacje
- podpowiemy jak to zrobić, jakie zadania i mechanizmy sprawdzają się w innych firmach przy podobnych projektach i kampaniach.

Możemy też przygotować dla Ciebie aplikację edukacyjno-grywalizacyjną z kontentem uszytym na miarę - za nami kilkadziesiąt wdrożeń takich rozwiązań - m.in. przy okazji jubileuszy, spotkań z pracownikami, pikników, świąt, wdrażania nowej strategii, podsumowania wyników, szkoleń,  wdrażania nowych procedur, przeprowadzek, łączenia się firm (integracji), konferencji i wielu innych okazji.

office@ic-mobile.pl
784 531 556

.