Jeszcze zdążysz!


Jeszcze zdążysz!

Około 30% firm w Polsce nie świętuje i nie organizuje żadnych wydarzeń związanych z Wigilią. Pozostałe 60% pracodawców często decyduje się na zaakcentowanie zbliżającego się końca roku i przygotowuje mniej lub bardziej uroczyste aktywności o świątecznym charakterze – nie zawsze są to spotkania. Jeśli i Ty pracujesz w firmie, w której tradycja rodzi się na nowo lub chcesz wprowadzić ciekawą formę, która na koniec roku byłaby atrakcyjna i angażująca dla pracowników, zapraszamy do lektury.

Wigilia firmowa – jeszcze nie zaplanowana?

Listopad to ostatni dzwonek, by zaplanować niecodzienne aktywności związane ze zbliżającym się końcem roku. Aby uniknąć nieporozumień czy rozczarowań warto dowiedzieć się, czego tak naprawdę chcą pracownicy. Każda osoba w zespole lubi czuć się ważna, krótka ankieta będzie wyrazem szacunku w stosunku do każdego pracownika. Dzięki pozyskanym informacjom przygotujemy wydarzenie lub inne atrakcje, które będą realną odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby pracowników oraz zrealizują Twoje cele. Oczywiście, trudno jest zadowolić każdego. Nie wszystkie budżety zdołają zabezpieczyć „życzeniową” formę, ale będziemy mogli zaplanować aktywności, które będą najbardziej optymalne dla naszej grupy. Wyniki ankiety to potężny argument do rozmów ze sponsorami, a dla sponsorów łatwiejsza decyzja do podjęcia. Ty z kolei od początku wiesz, na czym się skupić w przygotowaniach.

Mamy pomysł – i co dalej?

Po zebraniu odpowiedzi ankietowych i pozyskaniu decyzji od sponsorów to dobry czas na ogłoszenie decyzji. Pamiętaj, że nawet, jeśli chcesz przygotować niespodziankę dla pracowników, zawsze warto wracać z informacją zwrotną dotyczącą wyników badania. Najlepsze „smaczki” możesz zachować w ramach niespodzianki, ale forma i sposób świętowania to element, o którym warto informować z wyprzedzeniem.

W komunikacji postaw na „push”

Zastanów się, czy dysponujesz w firmie narzędziem, które dociera do wszystkich pracowników w firmie. Może jesteś już o krok dalej i w takich sytuacjach swoje działania opierasz na matrycy komunikacji wewnętrznej. Jeśli jednak należysz do tej grupy osób, która przy każdym projekcie stara się w inny sposób dotrzeć do pracowników i w samej formie dotarcia upatruje okazji do przyciągnięcia zainteresowania, to mamy coś dla Ciebie. Landig page pod konkretne wydarzenie / działanie lub aplikacja mobilna. Oba rozwiązania pozwalają dotrzeć do wszystkich pracowników z takimi samymi informacjami. Wszystko w jednym miejscu – od zaproszenia i zapowiedzi po podziękowanie. Brzmi surrealistycznie? Nie, to już się dzieje – w IC Mobile mamy takie rozwiązanie dla Ciebie. Obie formy sprawdzą się w każdej firmie, również w organizacji, w której większość pracowników nie ma dostępu do komputera służbowego. Wystarczy podać link lub QR kod do pobrania aplikacji, albo poinstruować pracowników, jak wyszukać ją w sklepie z aplikacjami na telefonie. Jedną z wielu zalet aplikacji jest możliwość ustawiania automatycznych przypomnień typu „push”, które skutecznie docierają do odbiorcy oszczędzając czas komunikatorom – co w końcówce roku jest szczególnie ważne :)

Aplikacja świąteczna – na służbowe i prywatne telefony

Myślisz, że masz za mało czasu na zorganizowanie angażującej niespodzianki świątecznej w swojej organizacji? Nic bardziej mylnego! Jeśli nie organizujesz żadnego wydarzenia – wprowadź do firmy akcent, dzięki któremu zbudujesz atmosferę wyczekiwania i grywalizacji z niespodziankami. Jest na to szybki i sprawdzony sposób: kalendarz adwentowy / kalendarz dobrych nawyków / lub kalendarz podziękowań w formie aplikacji na telefon – mamy gotową ofertę do wdrożenia jeszcze przed 1 grudnia w Twojej firmie!

Do realizacji tego projektu wystarczy telefon – więc do zabawy możesz zaprosić nie tylko pracowników biurowych, ale i tych pracujących w terenie: pracowników działów sprzedaży, kierowców, kurierów. To także dobry sposób na zaangażowanie pracowników blue colars z produkcji czy z magazynów, pracowników rozproszonych po Polsce w sklepach czy salonach etc. W aplikacji możesz przygotować wyzwania, dzięki którym pracownicy zdobędą miłe upominki lub wykonają pewne zadania indywidualnie lub działowo. Z pomocą takiej apki możesz zrealizować też cele CSR poprzez przeprowadzenie akcji charytatywnej, zwiększyć zaangażowanie wśród pracowników, wesprzeć promocję firmowych wartości lub wdrożenie nowego rozwiązania digitalowego.

.