Quick wins w komunikacji wewnętrznej


Nie zawsze trzeba zaczynać od wielkich projektów czy kosztownych kampanii. Czasem wystarczy kilka szybkich, prostych działań — tzw. quick wins — które usprawnią przepływ informacji, zaangażowanie pracowników i atmosferę w organizacji.

5 przykładów szybkich wygranych, które można wdrożyć niemal od ręki: 

1. Cotygodniowy newsletter firmowy — „3 rzeczy, które warto wiedzieć”

Nie trzeba od razu produkować wielkich biuletynów czy dedykowanych platform. Czasem wystarczy prosty, zwięzły e-mail wysyłany w stałym terminie, np. w piątki przed weekendem. Może on zawierać:

- 3 najważniejsze informacje z tygodnia,

- zapowiedzi wydarzeń,

- wypowiedź członka zarządu lub ciekawostkę o firmie.

W efekcie pracownicy nie będą musieli poświęcać wiele czasu, aby być na bieżąco z tym, co się dzieje w firmie.


2. Tablica sukcesów / kanał #brawo w komunikatorze

Załóż w komunikatorze specjalny kanał, gdzie pracownicy będą mogli publicznie dziękować sobie nawzajem lub dzielić się sukcesami. Może to być:

- podziękowanie za wsparcie w projekcie,

- informacja o wygranym przetargu,

- zdjęcia z udanej akcji CSR i in.

Wzmocnisz w organizacji kulturę doceniania, otwartości i pozytywnego feedbacku.

3. 5-minutowe "wideo od CEO" raz w miesiącu

Nie musisz organizować dużych spotkań. Często wystarczy krótki, autentyczny filmik nagrany smartfonem, w którym prezes lub dyrektor:

- podsumuje miesiąc,

- powie o planach,

- podziękuje zespołom.

Pokażesz ludzką twarz zarządu, zbudujesz poczucie wspólnoty, zwiększysz świadomość nt. celów biznesowych oraz zaangażowanie pracowników.


4. FAQ dla pracowników — szybki przewodnik

Stwórz prosty dokument lub podstronę z odpowiedziami na najczęstsze pytania. Możesz je zebrać z działów:

- komunikacji,

- HR,

- IT.

Odciążysz Wasze działy z udzielania odpowiedzi na powtarzające się pytania, zwiększysz dostęp do informacji, zmniejszysz chaos informacyjny.


5. „Poranne pytanie dnia” na firmowym komunikatorze

Codziennie lub co kilka dni zadawaj lekkie, angażujące pytanie, np.:

- Jesteś w teamie kawa czy herbata?

- Twoja ulubiona aplikacja pomocna w pracy?

- Którą książkę polecasz na urlop?

Zintegrujesz pracowników, zbudujesz pozytywną atmosferę i wesprzesz poczucie przynależności - szczególnie ważne i trudne do zbudowania w zespołach pracujących zdalnie.


Potrzebujesz wsparcia w zdiagnozowaniu i wdrożeniu szybkich rozwiązań, które usprawnią komunikację w Twojej firmie? Zapraszamy na konsultacje: office@ic-mobile.pl, 784 531 556

.